|
Uddrag af anmeldelse Kalundborg Folkeblad 6. September 1988 - Separatudstilling Bispegården, Kalundborg, ved Thomas Petersen:
"Der er ikke nogen entydig udvikling i Hans Sørensens oliebilleder fra de senere år, hvor han har kastet den koloristiske forsigtighed over bord og ladet jordfarvernes tidligere dominans afløse af en eksplosion af farver, hvor hele skalaen er taget i anvendelse. I det store tredelte billede er det skalaens lyse ende, som dominerer med solfyldt styrke, mens det i maleriet med titlen "Vendepunkt" er en dyb metallisk klang, som giver arbejdet pondus.Det samme gør sig gældende i "Teknologiens Landskab", et billede, der i kompositorisk henseende er det mest dristige, vi endnu har set fra malerens hånd. Her ophæves tyngdeloven og ophobningen af teknikkens tingeltangel svæver ud af landskabet med en Svend Wig Hansensk undertone. Som en atomsky, der tager mennesker og huse med sig. Der er også mindelser fra Richard Mortensens ekspressionistiske periode i dette stærke maleri" |
|